ترمزخودرو

عمر خودرو چقدر است؟ چطور عمر ماشین خود را افزایش دهیم؟

عمر خودرو : این تصور که خودروهای باکیفیت و برندهای برتر هرگز دچار آسیب و مشکل نمی شوند، تصوری نادرست است؛ چرا که برترین خودروها نیز با گذشت زمان و با افزایش طول عمر قطعات، هرگز به کیفیت سابق نخواهند بود. برای افزایش طول عمر خودرو و پیشگیری از صدمات احتمالی، پیشنهاد می شود به برخی از قطعات خودرو توجه داشته باشید. با تعویض به موقع این قطعات که در ادامه خواهند آمد، می توانید از فرسایش خودرو و آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.

1- لاستیک خودرو و تاثیر ان در عمر خودرو

سه تا پنج سال طول عمر لاستیک های نو است که تا این مدت با دقت و مراقبت از لاستیک ها، نیاز اساسی به تعویض آنها نخواهید داشت اما با تمام شدن پنج سال از خرید لاستیک ها، زمان آن می رسد که آنها را تعویض کنید.

عمر خودرو

2- لنت ترمز

تعویض لنت های ترمز در فاصله ۱۸ تا ۳۵ هزار کیلومتر با هدف افزایش سلامت راننده و سرنشینان، امری ضروری است. این میزان فاصله برای ترمزگیری های استاندارد است؛ بنابراین احتمال تعویض سریع لنت ها به خاطر ترمز های مداوم و غیر اصولی نیز وجود دارد.

3- کلاچ

با توجه به نوع رانندگی و میزان استفاده از کلاچ، عمر مفید کلاچ به دست می آید. دقت داشته باشید که طول عمر استاندارد کلاچ، حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر است اما به دلیل کلاچ گرفتن مکرر این طول عمر دچار کاهش خواهد شد.

4- روغن و فیلتر روغن

تعویض روغن و فیلتر روغن، بسیار حیاتی و دارای اهمیت است؛ بنابراین از این مسئله غافل نشده و به خاطر داشته باشید در هر پنج تا هشت هزار کیلومتر باید روغن و فیلتر آن را تعویض کنید.

اینجا کلیک کن و پیج اینستاگرام ای بی اس کلینیک را دنبال کن تا ویدئوهای آموزشی مورد نظرت رو رایگان ببینی و از هزینه های اضافی خودرو بکاهی

5- فیلتر هوا و تاثیر ان در طول عمر خودرو

برخلاف تصور برخی افراد که گمان می کنند فیلتر هوا دشواری و سختی زیادی برای تعویض دارد، باید بگوییم اینطور نیست، این قطعه به راحتی قابل تعویض است و منجر به افزایش طول عمر خودرو می شود.  بدانید که عمر فیلتر هوا 8 تا 12 هزار کیلومتر است.

عمر خودرو

6- تسمه‌های خودرو

تسمه‌های موجود در خودرو، معمولا به تسمه دینام و تایمینگ تقسیم می‌شوند؛ هر چند ممکن است برخی خودروها فاقد تسمه  تایمینگ باشد اما به خاطر داشته باشید که مدت زمان تعویض تسمه تایمینگ حدودا هر پنج سال و تسمه دینام هر شش سال یک بار است.

7- باتری

به طور معمول مدت زمان استاندارد تعویض باتری خودرو، با توجه به دمای منطقه ای که در آن ساکن هستید، سنجیده می شود. به این شکل که رانندگان ساکن در مناطق آب و هوایی گرم، هر 3 سال یکبار به تعویض باتری مشغول شوند، در صورتی که برای سایر مناطق این طول عمر، هر 5 سال یکبار است.

8- شمع خودرو

اهمیت شمع خودرو به اندازه ای است که در صورت آسیب دیدن این قطعه، خودرو نیز دچار مشکل خواهد شد. طول عمر شمع خودرو، حدود دو سال یا ۲۵ هزار کیلومتر است که در این دو سال بطور استاندارد، طی می شود. چنانچه بیشتر از ۲۵ هزار کیلومتر در دو سال مسافت طی می کنید، باید زودتر از دو سال به فکر تعویض شمع باشید.

همچنین بخوانید:

علائم خرابی شمع خودرو

6 علت لرزش غیر عادی خودرو

 4 نشانه مهم خرابی کمک فنر

با فالو کردن پیج اینستاگرام ما از تخفیف ویژه و عضویت در باشگاه مشتریان برخوردار شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.