ترمزخودرو, فنی خودرو

مراقبت از سیستم تزریق با محصولات تمیزکننده

مراقبت از سیستم تزریق با محصولات تمیزکننده

مراقبت از سیستم تزریق با محصولات تمیزکننده

مراقبت از سیستم‌های خودرو که ارتباط مستقیم با مصرف سوخت دارند و در واقع مانند قلب، کار مهم گردش خون را انجام می‌دهند، اهمیّت فوق‌العاده‌ای دارد. پس در این مقاله از absclinic قصد صحبت در مورد آن را داریم. اگر بارها گذرتان به تعمیرگاه افتاده و هربار هزینه‌ی زیادی بابت تعمیر یا تعویض سیستم تزریق و قطعات پاشش سوخت پرداخت کرده باشید، احتمالاً دنبال راه چاره هستید. استفاده از محصولات تمیزکننده سیستم تزریق همان چیزی است که به آن نیاز دارید. با این محصولات خیال‌تان راحت است که کاملاً به‌صرفه و در کم‌ترین زمان می‌توانید از پس تمیزکردن آن‌ها بربیایید و جلوی هزینه‌های اضافی را بگیرید. کافی است همراه ما باشید تا بگوییم چه محصولی برای خودروی شما مناسب است و چطور باید از آن استفاده کنید.

عملکرد سیستم پاشش(تزریق) سوخت

انژکسیون یا تزریق هوا و سوخت ترکیب شده به موتور، وظیفه‌ای است که سیستم‌های سوخت‌رسانی برعهده دارند. برای اولین بار در دهه‌ی 80 سیستم‌های انژکتوری به دلیل توان و کارایی بهتر نسبت به سیستم‌های کاربراتوری جایگزین آن‌ها شدند تا انقلابی در سوخت‌رسانی خودروها ایجاد شود. سیستم‌ انژکتوری شامل سنسورها و قطعاتی مهم مانند انژکتور است تا پاشش میزان دقیق سوخت درون محفظه‌ی احتراق انجام شود. در واقع بعد از به دست آوردن داده‌های لازم از ECU و سایر حسگرها، نسبت دقیق سوخت و هوا توسط سیستم تزریق ترکیب می‌شود. در ادامه انژکتور است که میزان سوخت تزریق شده به سیلندرها و غلظت یا رقیق بودن آن را انجام می‌دهد تا در نتیجه‌ی فشار و احتراق وارده، شاهد روشن شدن موتور و حرکت خودرو باشیم.

محصولات پاک کننده سیستم تزریق و مزایای آن‌ها

انژکتورها و به‌طور کلی سیستم پاشش سوخت، مانند سایر قطعات خودرو از انواع آلودگی و رسوبات در امان نیستند. ادامه یافتن این آلودگی و رسوب در نهایت منجر به کاهش توان موتور و بالا رفتن مصرف سوخت می‌شود. از این رو استفاده از انواع تمیزکننده سیستم تزریق می‌تواند مزایای زیر را داشته باشد:

– پاک کردن نازل‌ها و دریچه‌ها

– از بین بردن رسوبات و آلودگی‌

– رفع مشکلات افت قدرت موتور

– بهینه کردن مصرف سوخت

– تنظیم گازهای خروجی

– برطرف کردن موانع هنگام استارت زدن

– تمیزکننده‌ی انژکتور، سوپاپ و…

تمیزکننده‌ انژکتور AUTOPROFI چیست؟

injection system clean یکی از محصولات برند آلمانی AUTOPROFI است که به عنوان تمیزکننده سیستم تزریق شناخته می‌شود. این تمیزکننده قادر است طی بازه‌ی 3 تا 4 ماهه از سیستم تزریق و پاشش سوخت خودرو مراقبت کند. پاک کردن هرنوع رسوب و آلودگی از سیستم تزریق، افزایش بازدهی سیستم و کمک به کاهش مصرف سوخت کاری است که اتوپروفی انجام می‌دهد. این محصول همچنین به نوعی تمیزکننده انژکتور و شیرها نیز هست و برای قطعاتی مانند سوپاپ هم کارایی دارد و طول عمر آن‌ها را تضمین می‌کند.

روش مصرف تمیزکننده سیستم تزریق اتوپروفی

این پاک کننده سیستم تزریق که برای تمامی موتورهای بنزینی مناسب است، روش مصرف ساده‌ای دارد. برای این‌که تأثیر فوق‌العاده‌ی اتوپروفی را ببینید، کافی است هر 3 یا 4 ماه یکبار قبل از سوخت‌گیری یک بطری از آن را که معادل 250 میلی‌لیتر است، داخل باک بنزین بریزید و سپس سوخت‌گیری کنید.

سوالات متداول

1- فواید استفاده از تمیزکننده سیستم تزریق چیست؟

پاک کردن سیستم از کثیفی‌ها و رسوبات، تمیزکردن دریچه و نازل‌ها، بهبود قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت

2- 250 میلی‌لیتر از تمیزکننده‌ی اتوپروفی برای چند لیتر بنزین مناسب است؟

این محصول برای استفاده در 60 لیتر بنزین مناسب است.

3- از کجا این محصول را خریداری کنیم؟

با مراجعه به فروشگاه سایت یا دایرکت اینستاگرام absclinic می‌توانید این پاک کننده و سایر مکمل‌های لازم برای خودرو را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.