ترمزخودرو, فنی خودرو, مقالات

بهترین روش تمیز کردن موتور خودرو چیست؟

بهترین روش تمیز کردن موتور خودرو چیست؟

به عنوان یک راننده قطعاً شما هم تأیید می‌کنید که موتور از قطعات حیاتی خودرو است. اهمیّت موتور در خودرو به اندازه‌ای است که گاهی کوچک‌ترین آسیب در این قطعه، عملکرد خودرو و سایر قطعات را دچار مشکل می‌کند. یکی از مواردی که بیشتر رانندگان نسبت به موتور خودرو دچار چالش و نگرانی هستند، تمیز کردن آن است. گاهی یک نظافت ساده تا حدود زیادی از مشکلات جلوگیری می‌کند. هم‌چنین یک موتور تمیز به شما اجازه می‌دهد به راحتی بتوانید از پس عیب‌یابی این قطعه بربیایید. اما چگونه؟ آیا نظافت آسیبی به موتور نمی‌زند؟ در این مقاله از absclinc شما را با روش‌های نظافت موتور آشنا کرده و محصولی معرفی می‌کنیم تا افزایش عمر آن را ضمانت کند. اگر می‌خواهید بهترین پاک‌کننده موتور خودرو را بشناسید، جای درستی آمده‌اید.

‌روش‌های متداول نظافت موتور خودرو

 شستشوی موتور

اگر بعد از دیدن تیتر بلافاصله این سؤال به ذهن‌تان خطور کرده که موتور خودرو را می‌توان شست؟ می‌گوییم بله، اما قلق خودش را دارد و باید اصولی انجام شود. در اولین مرحله باید قطعات الکتریکی حساس مانند دینام و باتری را با پلاستیک بپوشانید. سپس با استفاده از ترکیب آب و شوینده‌هایی مانند صابون یا محلول‌ مخصوص، موتور را جرم‌زدایی و پاک کنید. حالا نوبت به آبکشی موتور می‌رسد. برای این کار بهتر است آب را روی فشار کم بگذارید یا سراغ آب‌پاش بروید. در آخر با حوله یا پارچه‌ی تمیز، موتور را تمیز و خشک کنید.

استفاده از بخارشوی

کمک گرفتن از بخارشوی از روش‌های متداول نظافت موتور خودرو است که تنها به یک بخارشوی و چند وسیله‌ی دم دستی مانند کیسه‌ی پلاستیکی و پارچه‌ی میکروفیبر نیاز دارد. قبل از هر چیز باید از خنک شدن موتور مطمئن شوید. در ادامه آلودگی سطحی مانند ذرات گردوغبار را از روی موتور و قطعات آن پاک کنید. همین‌طور بهتر است قطعاتی مانند باتری را جدا کنید. در غیر این صورت حتماً باتری، رادیاتور و کابل‌ها را با پلاستیک بپوشانید تا آب به آن‌ها نفوذ نکند. سپس با شوینده یا چربی‌زدای مناسب تمام آلودگی‌های موتور را با برس یا مسواک تمیز کنید. به عنوان آخرین مرحله لازم است بخارشو را روی درجه‌ی کم تنظیم کرده و مشغول شستشوی موتور شوید. در نهایت با کمک پارچه‌ی میکروفیبر موتور را خشک کنید و از نتیجه‌ی کارتان لذّت ببرید.

بهترین پاک‌کننده موتور خودرو

با این‌که روش‌های زیادی برای شستن موتور وجود دارد، اما یک اشتباه کوچک مثل استفاده از شوینده‌ی نامناسب کافی است تا موتور از کار بیفتد. برای جلوگیری از این مشکل، پیشنهاد می‌کنیم از انواع تمیزکننده موتور خودرو استفاده کنید. اتوپروفی (UTOPRFI) یک محصول آلمانی نظافت موتور است که به راحتی هرگونه آلودگی، رسوب و لجن را از بین می‌برد و موتور را مثل روز اول برق می‌اندازد. این پاک‌کننده هم‌چنین با خنثی‌سازی اسیدهای داخل موتور باعث افزایش قدرت آن شده و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. تمیزکننده موتور اتوپروفی مناسب سیستم‌های موتور بنزینی و دیزلی است و به افزایش عمر موتور منجر می‌شود. خبر خوب آن‌که با خرید این محصول می‌توانید با یک تیر، چند نشان بزنید؛ زیرا این پاک‌کننده برای سوپاپ، گیربکس و دیفرانسیل نیز مناسب است. پاک‌کنندگی و عملکرد UTOPRFI چنان سریع و بی‌نقص است که بدون شک آن را می‌توانیم بهترین پاک‌کننده موتور خودرو بدانیم.

سوالات متداول

1- چطور می‌توان عمر موتور خودرو را افزایش داد؟

با رانندگی کم‌خطر، تعویض به موقع قطعات و شستشوی موتور می‌توانید عمر موتور را افزایش دهید.

2- تمیزکننده موتور اتوپروفی چه ویژگی‌هایی دارد؟

رسوب‌زدایی، قدرت‌ پاک‌کنندگی بالا و از بین بردن سریع آلودگی‌های داخلی موتور از جمله ویژگی‌های این محصول است.

3- از کجا می‌توان این تمیزکننده آلمانی موتور را سفارش داد؟

با مراجعه به فروشگاه ما و ثبت سفارش محصول، در کم‌ترین زمان می‌توانید با آلودگی‌های موتور خودرویتان  خداحافظی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.